نوشته شده توسط : ipooshak

شاید تا به حال نام لایحه را شنیده باشید. مفهومی که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم، معنای متفاوتی از لایحه ای است که توسط مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور و غیره شنیده‌اید. 

ضرورت نگارش لایحه زمانی مشخص می‌شود که امکان حضوریکی از اصحاب دعوا یا وکلای آنان در جلسه دادرسی ممکن نباشد و برای جلوگیری از تضییع حق، می توانند تمامی مطالب مدنظر خود را به صورت کتبی بیان نموده و تقدیم دادگاه نمایند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که نباید نگارش لایحه را با دادخواست اشتباه گرفت. در دادخواست و شکواییه خواهان شروع یک دعوا به طور مختصر خواسته های خود را ذکر می کند و هزینه دادرسی مربوطه را پرداخت می کند ولی نوشتن لایحه هم از طرف خواهان یک دعوا قابل تنظیم است و هم از طرف خوانده یک دعوا (طرف مقابل دعوا که نسبت به او ادعایی مطرح می شود). همچنین اصولا الزامی به نوشتن لایحه وجود ندارد و می توانند تمامی اظهارات خود را شفاهی نزد قاضی رسیدگی کننده مطرح نمایند.

نگارش لایحه از طریق اپلیکیشن وکیل

برای نوشتن یک لایحه شرط اصلی و ضروری آن آگاهی و اشراف کامل به مسائل حقوقی است. توصیه می شود در صورت امکان این عمل را به یک وکیل دادگستری یا افرادی که تسلط کافی در این زمینه را دارند واگذار کنید چرا که هر اقدام نسنجیده ممکن است اثراتی داشته باشد. به طور مثال در اثر سهو و اشتباه، موضوعی را عنوان کنید که به نظر قاضی دادگاه این امر اقرار محسوب شود.

 از آنجا که نگارش لایحه یک کار تخصصی است؛ پیشنهاد ما این است که از اپلیکیشن وکیل در این زمینه استفاده کنید. به این وسیله می توانید به درست ترین شکل ممکن لایحه حقوقی مد نظر خود را تنظیم کنید. در اپلیکیشن وکیل شهرداد می‌توانید همه نکاتی که باید در هنگام نگارش لایحه رعایت شود را اعمال کنید. از آنجا که در اپلیکیشن وکیل شهرداد، وکلای با تجربه و متخصص گرد هم آمده اند تا به شما کمک کنند؛ مطالب موجود در آن کاملا تخصصی و قابل اطمینان است. بعلاوه با استفاده از اپلیکیشن وکیل می‌توانید در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید.     

برای نگارش لایحه چه مهارت‌هایی لازم است؟

افراد حقوقی بهترین مهارت برای نوشتن لایحه است. اما این را بدانید که تنها دانش حقوقی برای نوشتن لایحه کافی نخواهد بود. شخصی که لایحه می‌نویسد باید علاوه بر تسلط به دانش حقوقی، قلم شیوایی نیز داشته باشد. یک لایحه نویس ماهر باید به موارد مهمی از قبیل: موضوع  و پیچیدگی پرونده توجه کند. لایحه نویس پیش از نگارش لایحه باید بداند که پرونده در چه مرحله‌ای قرار دارد و لایحه را با توجه به مراحل قانونی که تا کنون طی شده است، تنظیم نماید. 

همان طور که می‌بینید، نگارش لایحه ابعاد و پیچیدگی‌های مختلفی دارد. لذا توصیه می‌شود تا این کار را خصوصا در پرونده‌های پیچیده به افراد متبحر و حقوق دان بسپارید تا روند پیگیری شکایت مطلوب طی شود. متاسفانه در بسیاری از مواقع افرادی که در یک شکایت دارای حق بوده‌اند، به دلیل ارائه یک لایحه ضعیف به دادگاه از حق قانونی خود محروم شده‌اند. پس از اهمیت این موضوع غافل نشوید و به منظور ارائه لایحه به دادگاه از مهارت و دانش وکلای متخصص کمک بگیرید.

 



:: برچسب‌ها: نگارش لایحه ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipooshak

وکیل پایه یک دادگستری کسی است که پس از گذراندن دوره لیسانس و پس از کسب مدرک در زمینه حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی، در آزمون پذیرش کارآموزی کانون وکلای دادگستری که تنها یک بار در سال برگزار می‌شود و رقابتی سخت در آن وجود دارد را پشت سر گذاشته و موفقیت در آن را بدست آورد.

پس از قبولی در آزمون، فرد باید استعلاماتی نظیر گواهی عدم اعتیاد، عدم سوء پیشینه کیفری و ... را از پزشکی قانونی و نهاد‌های امنیتی دریافت و ارائه نماید. پس از موفقیت در آزمون و ارائه استعلامات و گواهی‌های خواسته شده فرد به عنوان کارآموز وکالت قبول می‌شود. 

وکیل پایه یک دادگستری

برای اینکه فرد تبدیل به یک وکیل پایه یک دادگستری شود، باید به مدت دو سال نزد یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص، که یه وکیل سرپرست معروف است، به عنوان کارآموز فعالیت کند و با شرکت در جلسات دادرسی در تمام زمینه‌های حقوقی تجربه و اطلاعات کسب نماید. علاوه بر این فرد کارآموز باید در جلسات آموزشی که توسط کانون وکلا یکبار در هفته برگزار می‌شوند نیز شرکت کند و همچنین در آزمون مهارت‌های کامپیوتری  نیز قبول شود.

در مرحله بعدی و پس از گذراندن دوره‌های گفته شده کارآموز باید در آزمونی به نام اختبار شرکت کند. فرد کارآموز می‌بایست در این آزمون، که دارای دو بخش شفاهی و کتبی می‌باشد، نمره قبولی را کسب کند. پس از کسب نمره قبولی در این آزمون فرد در مراسم سوگند یا تحلیف شرکت می‌کند و پس از سوگند یاد کردن به صورت رسمی به عنوان وکیل پایه یک شناخته خواهد شد.

در چه کارهایی باید از وکیل پایه یک دادگستری کمک بگیریم؟

در تمام دعاوی اعم از حقوقی و کیفری شما باید از وکیل پایه یک با تجربه برای کمک به مشکل خود کمک بگیرید.

 فرد متخصص در زمینه‌های حقوقی، وکیل پایه یک می‌باشد. کم نیستند افرادی که به دلایل مختلف از مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری امتناع می‌ورزند و البته در پایان کار نیز از این موضوع پشیمان می‌شوند.

وکیل پایه یک دادگستری چه کمکی به ما می کند؟

کمک گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری علاوه بر اینکه فشار روحی و روانی زیادی را از روی شما برمی‌دارد، منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما و تسریع در زمان رسیدگی به مشکلات شما خواهد شد؛ لذا پیشنهاد ما به شما این است که رسیدگی به مسائل و امور کیفری و دادگاهی خود را حتما به یک وکیل پایه یک دادگستری بسپارید تا بهترین نتایج را بگیرید.

وکیل پایه یک دادگستری

جمع بندی

با توجه به اینه همه ما در طول زندگی ممکن است درگیر مشکلات حقیقی و حقوقی شویم، باید حتما از یک وکیل دادگستری کمک بگیریم. شما می توانید با مراجعه به اپلیکیشن حقوقی شهرداد از وکیل پایه یک دادگستری مجرب در این مجموعه کمک بگیرید.



:: برچسب‌ها: وکیل پایه یک دادگستری , شهرداد ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipooshak

به طور عام، بهترین وکیل ملکی شخصی می باشد که، در دعاوی کیفری و حقوقی در ارتباط با اموال غیر منقول تخصص داشته باشد. در بیشتر موارد، پرونده های ملکی پیچیدگی زیادی را به همراه دارند و برای برطرف کردن مشکلات ناشی از آن حتما نیاز به وکیل ملکی می باشد. اگر بخواهیم از ویژگی های بارز بهترین وکیل ملکی بگوییم، مسئولیت پذیری، تسلط و دانش تخصصی، داشتن تجربه حرفه ای و موارد این چنینی، چند مورد از این ویژگی ها می باشد.

بهترین وکیل ملکی

بهترین وکیل ملکی در چه موارد مورد استفاده قرار می گیرد؟

با مراجعه نکردن به وکیل ملکی، ممکن است در برخی از موارد ضرر و خسارات جبران ناپذیری به وجود بیاید. باید به این نکته توجه کرد که استفاده کردن از بهترین وکیل ملکی در پرونده های حقوقی، یک امر کاملا ضروری می باشد.

تقسیم بندی دعاوی ملکی

به طور کلی، 3 نوع از این نوع دعاوی موجود می باشد. دعاوی ملکی کیفری، ثبتی و حقوقی این موارد می باشند. در نوع کیفری آن، معمولا جرمی اتفاق می افتد که برای حل کردن آن نیاز به بهره مندی از بهترین وکیل ملکی موجود می باشد.

دعاوی ملکی کیفری

از جمله مواردی که در این دسته قرار می گیرند عبارت است از:

  • موضوع جعل اسناد.
  • تصرف عدوانی یا ورود غیرمجاز به ملک.
  • فروش غیرقانونی اموال و دارایی.
  • کلاهبرداری در حوزه فروش و یا خرید املاک.
  • خیانت در امانت.
  • و موارد این چنینی.

انواع دعاوی ملکی

دعاوی ملکی حقوقی

مواردی که شامل این دسته می شود عبارت است از:

  • مشکلات مربوط به فک رهن و موضوعات این چنینی.
  • درخواست های مربوط به اجرت المثل.
  • فسخ کردن قراردادهایی که نقص در آن ها موجود می باشد.
  • درخواست مطالبه سرقفلی و داشت حق کسب و پیشه.
  • دعاوی مربوط به الزام دریافت کردن پایان کار.
  • و موارد از این قبیل.

دعاوی ثبتی ملکی

از جمله عواملی که می تواند توسط بهترین وکیل ملکی در این بخش مورد بررسی قرار گیرد عبارت است از:

  • تقسیم بندی یا همان افراز ملک.
  • باطل شدن اسنادی مانند مالکیت معارض.
  • دعاوی مربوط به باطل شدن اجرائیه های ثبتی.
  • و غیره.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، عواملی دیگر نیز در هر بخش وجود دارند که نیاز به بهترین وکیل ملکی را بیش از پیش افزایش می دهد.

هزینه استفاده از بهترین وکیل ملکی

هزینه استفاده از بهترین وکیل ملکی!

همانطور که در قبل توضیح داده شد، استفاده کردن از وکیل ملکی می تواند درصد بوجود آمدن خسارت را کاهش دهد. اما به دلیل اینکه ممکن است در بعضی شرایط حق الوکاله زیاد باشد، افراد از گرفتن وکیل خودداری نمایند. اما باید به این نکته توجه کرد که، در صورت استفاده نکردن از وکیل، ممکن هزینه های بیشتری به عنوان خسارت به افراد وارد شود.

جمع بندی

با توجه به تمامی موارد ذکر شده در زمینه استفاده کردن از وکیل ملکی، بهترین کار ابتدا دریافت مشاوره درباره مشکلات پیش آمده می باشد. موسسه حقوقی شهرداد با داشتن سال ها تجربه در برطرف کردن انواع دعاوی و در دست داشتن متخصص ترین تیم وکلا و همینطور هزینه منصفانه، می تواند بهترین خدمات را ارائه دهد.



:: برچسب‌ها: بهترین وکیل ملکی ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipooshak

 

فراهم کردن سایه و دوری از نور آفتاب تنها کاربرد سایبان نیست، علاوه بر این کاربرد رایج، سایبان می‌تواند در روزهای بارانی و برفی هم به کار بیاید، و حتی برای دکور کردن محیط‌های متفاوت با کاربری‌های گوناگون وسیله کارآمدی است. 

سایبان برقی را میشود با استفاده از ریموت از راه دور به صورت اتوماتیک باز و بسته کرد. ما در این مطلب به بررسی چگونگی تعیین قیمت سایبان برقی می‌پردازیم.

 

سایبان برقی چه قیمتی دارد؟

به طور کلی تعیین قیمت به عوامل زیر بستگی دارد:

 

۱.نوع پارچه

پارچه سایبان انواع جنس های مختلفی دارد که بستگی به نوع آب و هوای منطقه ی نصب دارد که اگر بارانی باشد بهتر است از پارچه پی وی سی استفاده کنید، در گذشته پارچه‌های مورد استفاده برزنتی و از جنس الیاف طبیعی بودند. استفاده از پارچه سایبان برقی از جنس پی وی سی طرفداران بسیار زیادی دارد که می توانید روی آن تبلیغات مورد نظرتان را چاپ کنید بدون اینکه بعد از زمان طولانی از بین برود یا کمرنگ شود. مدل دیگری از پارچه های مورد استفاده، پارچه های ترانزیتی هستند که برای استفاده در برابر ناملایمات جوی بسیار مناسبند.

 

۲.نوع سایبان برقی

سایبان برقی می تواند در محیط های متفاوت مثل کافه یا رستوران، پارکینگ و پنجره کاربرد داشته باشد که با توجه به نوع آب و هوا و استفاده‌ی سایبان در محیط باید با اجزای مناسبی طراحی و ساخته شود، به همین دلیل نوع سایبان برقی به دلیل تنوع اجزا ساخت، متفاوت می‌شود.

 

۳.جنس پوشش سایبان

سایفون می‌تواند از جنس پارچه، چوب، فلز یا حصیر باشد.

 

۴.سیستم حرکتی

معمولا اگر بازویی سایبان ریموت دار از جنس پلاستیک باشد نمی‌تواند در طولانی مدت دوام بالایی داشته باشد. بدین منظور بازویی های فلزی ، آهنی می توانند انتخاب های مناسبتری باشند

هرچقدر موتور سایبان اتوماتیک مطمئن تر و باکیفیت تر باشد طول عمر این وسیله بیشتر می شود. مشخصات عمومی این قسمت از سایبان شامل برق ورودی شهر، زمان کارکرد، توان و قدرت کشش و… باید پیش از خرید مورد توجه قرار بگیرند.

 

۵.هزینه نصب سایبان برقی

طراحی و نصب سایبان برقی به مهارت احتیاج دارد و بدون مهارت کافی ممکن است درست پیش نرود. به همین دلیل کسی که مسئولیت نصب سایبان برقی را بر عهده دارد هزینه ارائه خدمات را دریافت می‌کند.

 

۶.ابعاد سایبان 

مقدار باز شدن سایبان و ابعادش یکی از فاکتورهای مهم در تخمین قیمت است که به متر مربع محاسبه می‌شود.

 

در کول سایبان برقی وسیله‌ای است که برای استفاده در سالیان متوالی تهیه می شود به همین دلیل بهتر است در طراحی و ساخت آن از بهترین ابزار بخصوص موتور مناسب و بادوام و پارچه مرغوب استفاده کرد، عمر سایبان برقی به طور متوسط تا ۱۰ سال میتواند باشد. 

قیمت سایبان برقی با توجه به سایز دستگاه و سیستم فرمان که می تواند کلیدی باشد یا سوئیچی، از حدود ۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان تا ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان متغیر است.

کلام آخر

در تعیین قیمت سایبان برقی تمام فاکتورهای سازنده آن مورد توجه قرار می‌گیرد، متناسب با شرایطی که سایبان برای آن طراحی شده است؛ و هزینه انجام خدمات هم به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. در انتخاب سایبان برقی مناسب از ابتدای کار دقت کافی داشته باشید که در آینده با احتساب هزینه های تعمیر و نگهداری متضرر نشوید.

 



:: برچسب‌ها: قیمت سایبان برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipooshak

اگر قصد اقامه‌ی دعوا در حوزه‌های دادستانی کشور را داشته باشید از شما انتظار می‌رود که حداقل در یک برگه با تنظیم دادخواست خود، ادعا، ادله و درخواست خود از محضر دادگاه را مکتوب کرده و تقدیم قاضی کنید. بنا به نوع جرم و دادگاهی که صلاحیت رسیدگی به پرونده را دارد، ممکن است برخی جزئیات در آن متفاوت شود. دردادگاه‌هایی با موضوع کیفری شکوائیه و در دادگاه‌های اختلافات حقوقی، تنظیم دادخواست مورد نیاز خواهد بود. البته بسته به نوع دعاوی مطرح شده باز هم ممکن است تفاوت‌هایی در تنظیم دادخواست مربوط به آن وجود داشته باشد.

تنظیم دادخواست

برخلاف شکوائیه که در آن فرمت خاصی برای جزئیات برگه ذکر نشده، در تنظیم دادخواست شما مکلف به رعایت مسائل و جزئیات به خصوصی هستید که در صورت عدم رعایت آن،مجبور به تنظیم دادخواست مجدد به شکل قابل قبول خواهید شد. تنظیم دادخواست یک کار پیچیده و تخصصی در حوزه‌ی حقوق است و برای نگارش آن حتماً نیاز خواهید داشت تا با یک وکیل همکاری و مشاوره داشته باشید. از جمله انواع مختلف در تنظیم دادخواست های مختلف نیز می‌توان به فرم دادخواست مخصوص دادگاه نخستین (مرحله بدوی)، فرم دادخواست مخصوص واخواهی، فرم دادخواست مخصوص شورای حل اختلاف، دادگاه تجدید نظر، فرجام خواهی و فرم دادخواست مخصوص دیوان عدالت اداری اشاره کرد. البته در مواردی مانند درخواست تحریر ترکه، درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش، درخواست صدور صلح و سازش، درخواست تاخیر اجرای حکم، درخواست تعیین قیم، درخواست تقسیم ترکه یا ارث، درخواست تامین دلیل، درخواست صدور گواهی انحصار وراثت، درخواست مهروموم و یا درخواست ترکه نیازی به تنظیم برگ دادخواست ندارند.

تنظیم دادخواست

در ماده‌ی 48 قانون آیین دادرسی برای نحوه‌ی رسیدگی به دعاوی حقوقی رویه‌ای معین شده است که این رویه، با تنظیم دادخواست و ارائه‌ی آن توسط شاکی آغاز خواهد شد. اولین شرط قبول دادخواست، تنظیم آن به زبان فارسی، با لحن صحیح نوشتار و در درج در برگه‌های استاندارد است. در این برگه، انتظار می‌رود مشخصات هویتی مدعی و نیز به همین وصف مشخصات وکیل پرونده از قبیل نام، نام پدر، شغل و محل اقامت درج شده، و همین اطلاعات تا حد ممکن درباره‌ی «خوانده»، فردی که ادعا علیه او صورت گرفته اسا، نیز یافته و به دادگاه معرفی گردد. در صورت مجهول‌المکان بودن نامبرده، نیاز خواهد بود که مراحلی مانند چاپ آگهی در روزنامه‌های رسمی کشور نیز طی شود.

همچنین در تنظیم دادخواست باید ادعا به صورت کاملا واضح و آشکار بیان شده و نیز به شواهد و مدارک نیز در آن اشاره و در صورت ممکن پیوست گردند. و در انتهای برگه نیز درخواست خود را به صورت روشن و دقیق از دادگاه اعلام نماید. دقت داشته باشید که در یک دادخواست مستقل، بهتر است تنها یک ادعا مطرح شود و در صورت چندگانگی ادعاها و درخواست‌ها، همگی از لحاظ حقوقی و منطقی با یکدیگر پیوستگی داشته باشند.

آخرین موضوع شایان ذکر آن است که یک دادخواست باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه و ثبت گردد و هزینه‌ی آن در همان جا پرداخت گردد. در ادامه برای شما وقت دادگاهی تعیین خواهد شد و شما موظف به حضور در آن جلسه خواهید بود.





:: برچسب‌ها: تنظیم دادخواست ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipooshak

 زمانی که شخصی از شما پولی قرض می گیرد و قول می دهد که در تاریخ معینی مبلغ بدهی خود را برگرداند، اگر به تعهد خود عمل نکند و در تاریخ معین مبلغ بدهی خود را ادا نکند، شما به عنوان طلبکار می توانید علیه او یعنی بدهکار دعوای مطالبه وجه اقامه کنید. برای اینکه طلبکار بتواند بعدها در صورت عدم پرداخت بدهی ثابت کند که پولی توسط او قرض داده شده است، حتما باید سندی تنظیم شود که قرض دادن پول را تایید کند و قرض دهنده و گیرنده مبلغ و حداقل دو شاهد آن را امضا کنند.

سند هر نوشته ای است که دارای اعتبار باشد و بتوان در مقام دعوی یا دفاع از آن استفاده نمود. اسناد کتبی به طور کلی به دو دسته رسمی و غیررسمی تقسیم می شوند. اسناد رسمی اسنادی هستند که در دفاتر اسناد رسمی، ادارات ثبت اسناد و املاک یا توسط یکی از مامورین ذی صلاح دولتی تنظیم می شوند.

مطالبه وجه

سند عادی برعکس سند رسمی هستند و توسط مامورین دولتی یا در دفاتر اسناد رسمی تنظیم نشده اند. البته اسناد عادی نیز در مراجع رسیدگی کننده قابل استناد هستند. البته برای اینکه یک سند عادی در جریان یک دعوی مانند دعوی مطالبه وجه قابل اتکا باشد، باید دارای شرایطی باشد.

  • سند باید به صورت کتبی باشد. خواه تایپ شده خواه به صورت دست نویس
  • سند باید قابلیت استناد داشته باشد. یعنی جزو ادله اثبات دعوا باشد و با موضوع تناسب قانونی داشته باشد.
  • سند باید امضای همه طرف ها را داشته باشد. اگر سندی که برای مطالبه وجه مورد استفاده قرار می گیرد، امضای خوانده یعنی همان بدهکار را نداشته باشد، معتبر نیست.

برای اقامه دعوای مطالبه وجه باید چه کرد؟

در صورتی که در سند تنظیم شده، مهلت و سررسیدی تعیین شده باشد، بعد از گذشت سررسید اگر شرط و شروطی برای پرداخت بدهی تعیین نشده باشد می توان برای مطالبه وجه اقدام کرد. اگر هیچ تاریخی قید نشده باشد، طلبکار هر زمانی که خواست می تواند مبلغ طلب خود را درخواست کند. باید توجه داشت تا زمانی که سررسید وجه نرسیده باشد نمی توان نزد دادگاه اقامه دعوی کرد. حتی امکان توقیف اموال یا اصطلاحا تامین خواسته نیز پیش از موعد سررسید مطالبه وجه وجود ندارد.

مطالبه وجه

 سپس باید مشخص شود که مرجع صالح رسیدگی به دعوای شما کدام مرجع است. در صورتی که سند مطالبه، سند رسمی باشد، از طریق دفترخانه صادر کننده سند یا اجرای ثبت می توان مطالبه وجه را انجام داد. اما اگر سند مطالبه، سند عادی باشد، از طریق شورای حل اختلاف یا دادگاه  محلی که قرارداد در آنجا تنظیم شده یا محلی که بدهکار باید به تعهدش عمل کند یا دادگاه محل اقامت بدهکار باید برای دعوی مطالبه وجه اقدام کرد.

در صورتی که مبلغ طلب کمتر از بیست میلیون تومان باشد، صلاحیت رسیدگی به دعوی با شورای حل اختلاف است. اگر مقدار طلب بیشتر از بیست میلیون تومان بود، باید به دادگاه مراجعه کرد.

سخن آخر

مطالبه وجه به صورت قانونی زمانی ممکن است که سند و مدرکی برای اثبات قرض دادن مال به طرف مقابل وجود داشته باشد. پس در هنگام قرض دادن یک مال به شخصی دیگر باید حتما توجه داشت که یک سند برای این مطالبه تنظیم شود و حتما افرادی به عنوان شاهد حضور داشته و مشخصات آنها نیز قید شود.



:: برچسب‌ها: مطالبه وجه ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipooshak

امروزه یکی از ارزهای محبوب بیت مردم تتر است. دلیل محبوبیت تتر بین مردم قیمت تتر است. بیت کوین، اتریوم و تتر و دیگر ارزهای دیجیتالی هستند که قیمت ها و روش های خرید متفاوت دارند. اگر نرخ دلار در کشور ما ثابت شود می توانید از نرخ تتر خود هم اطمینان داشته باشید. در نتیجه برای گرفتن نرخ و قیمت تتر به روز باید از سایت های معتبر صرافی ارز دیجیتال قیمت گرفت.

تتر تقریبا یک قیمت یکسانی دارد و شما در سرمایه گذاری که می کنید می توانید از بابت افت و خیز بازار آسوده خاطر باشید. نرخ تتر و قیمتی که برای آن در نظر گرفته می شود برابر با یک دلار آمریکاست. به همین دلیل افراد زیادی این روز های اقدام به خرید و فروش تتر می کنند. به دلیل اینکه تتر با ویژگی هایی که دارد میتواند بهترین گزینه برای سرمایه گذاری و افزایش درآمد و حتی حفظ سرمایه در بازار پر از ن.سانات باشد.

قیمت تتر

. برای اینکه سرمایه ای که در ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم یا دیگر ارزهای دیجیتالی دارید و دچار کاهش نرخ ارز می شود می توانید آن را به تتر تبدیل کنید و خیالتان از بابت ارزش پولتان مطمئن شوید.

در بازارهای دیجیتالی دو نوع تتر داریم. تتر دلار و یورو تتر. همانطور که از اسم هر کدام مشخص است نرخ تتر با قیمت دلار و یورو تعیین می شود. این ارزها توسط واحد پولی ساپورت می شوند در نتیجه می توانند در بازارهای ارزی دیجیتالی قیمت یکسان و ثابتی داشته باشند.

با تترلند در این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم تتر چیست و چرا خرید آن یک مزیت محسوب می شود؟

قیمت تتر در تترلند

بهترین ویژگی های تتر که آن را از دیگر ارزها متمایزمی کند

شما می توانید ارزش سرمایه خود را توسط تتر حفظ کنید. فقط کافی است که بالا پایین های شدید نرخ ارزهای دیجیتالی، ارز خود را به تتر تبدیل نمایید.

اگر شما روی ارز دیجیتال تتر سرمایه گذاری کرده اید حتما می دانید که شفافیت مالی دارد و آن هم به خاطر ارزهایی است که آن را ساپورت می کنند. ابته سرمایه گذاری روی تتر معنا ندارد به دلیل ثابت بودن قیمت آن

تتر دارای پشتوانه قوی است و به خوبی ساپورت می شود. در واقع توکن های تتر توسط شرکت سازنده اش یعنی فیات تولید و به صرافی ها واگذاری می شود.

تتر ثبات قیمت دارد. وقتی می گوییم هر تتر معادل یک دلار است منظورمان این است که نرخ تتر چیزی بین 0.98 تا 1.02 قیمت هر دلار است. شما میتوانید خیلی راحت با دانستن قیمت دلار امریکا قیمت تتر را محاسبه نمایید.

کسانی که ارز دیجیتال تتر دارند می توانند خیلی راحت ارز دیجیتال خود را به پول نقد تبدیل کنند.

جمع بندی

برای خرید تتر شما می توانید به صرافی های دیجیتال موجود مراجعه کرده و اقدام به خرید و فروش تتر کنید. اما همیشه به خاطر داشته باشید که در انتخاب صرافی خود نهایت دقت را به خرج دهید تا بتوانید از احتمالاتی که برای کلاهبرداری وجود دارد جلوگیری کنید. تترلند بهترین گزینه برای شما است.



:: برچسب‌ها: قیمت تتر , قیمت تتر در تترلند , خرید تتر , خرید تتر از تترلند , تتر , تترلند ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipooshak

در این مقاله قصد دارم به چند سوال پرتکرار درباره ی دو موضوع تنظیم شکایت و فروش ملک مشاع بپردازیم و به آنها پاسخ دهیم

در اصطلاح سرزمین بخش نشده ای که میان دو یا چند تن مشترک باشد و مالکین مشاعی در مال شریک می باشند بدون اینکه متصرفات آنان مشخص باشد را ملک مشاع می گویند.در واقع مال مشاع مالی است که در آن حالت اشاعه وجود داشته باشد.یعنی از حیث قانونی سهم شرکا معلوم و معین است اما از حیث جغرافیا خیر و ایشان در ذره ذره مال با یکدیگر شریکند.

توجه داشته باشید که در مواردی که سند ملک از نوع سند مشاع است، تمام قسمت‌های مربوط به آن ملک، متعلق به تمام شرکا است که همه شریکان، مالک اصلی همه قسمت‌های این ملک هستند، معامله و خرید و فروش ملک مشاعی با اما و اگرهای بیشتری همراه است و نیازمند توجه دقیق‌تری است.

تنظیم شکایت

  • آیا مالکین ملک مشاع می‌توانند بدون اطلاع دیگر مالکان، در مورد فروش ملک مشاعی اقدام کنند؟

هریک از مالکان مشاع بدون اجازه دیگر مالکین، حق ندارد نسبت به سهمی که مالک است، اقداماتی از قبیل فروش ملک مشاعی و اجاره آن انجام دهد. بنابراین مالکین سعی می‌کنند به این وضعیت خاتمه داده و ملک را از حالت مشاع خارج کنند.

  • فروش ملک مشاعی در صورتی که چند شریک وجود داشته باشند چگونه است؟

شریک مشاعی (در صورتی که تعداد شرکا بیشتر از دو نفر باشد)، می‌تواند سهم مشاعی خود را به دیگری بفروشد و منعی در این خصوص نخواهد داشت، ولی بهتر است که ابتدا طی یک اظهارنامه آمادگی خود را برای فروش سهم خود به دیگر شرکا اعلام کند.

  • افراز ملک مشاع باید از طریق چه مرجعی صورت بگیرد؟

در شرایطی که ملک دارای سابقه ثبتی در دفتر املاک اداره ثبت نباشد، مرجع صالح، دادگاهِ محل وقوع ملک خواهد بود. در شرایطی که ملک دارای سوابق ثبتی در دفتر املاک باشد، درخواست افراز از اداره ثبت محل وقوع ملک به عمل خواهد آمد.

  • آیا برای گرفتن دستور فروش ملک مشاعی، نیاز به ابطال تمبر و هزینه دادرسی می‌باشد؟

خیر. به دلیل اینکه دادگاه دستور به فروش ملک مشاعی صادر می‌کند و حکم محسوب نمی‌شود، بنابراین خارج از نوبت به آن رسیدگی می‌شود و نیاز به هزینه دادرسی و … ندارد.

سوال و جواب های کوتاه حقوقی

در این مقاله قصد دارم به چند سوال پرتکرار درباره ی دو موضوع تنظیم شکایت و فروش ملک مشاع بپردازیم و به آنها پاسخ دهیم

  • ملک مشاع و فروش ملک مشاعی چیست؟

در اصطلاح سرزمین بخش نشده ای که میان دو یا چند تن مشترک باشد و مالکین مشاعی در مال شریک می باشند بدون اینکه متصرفات آنان مشخص باشد را ملک مشاع می گویند.در واقع مال مشاع مالی است که در آن حالت اشاعه وجود داشته باشد.یعنی از حیث قانونی سهم شرکا معلوم و معین است اما از حیث جغرافیا خیر و ایشان در ذره ذره مال با یکدیگر شریکند.

توجه داشته باشید که در مواردی که سند ملک از نوع سند مشاع است، تمام قسمت‌های مربوط به آن ملک، متعلق به تمام شرکا است که همه شریکان، مالک اصلی همه قسمت‌های این ملک هستند، معامله و خرید و فروش ملک مشاعی با اما و اگرهای بیشتری همراه است و نیازمند توجه دقیق‌تری است.

  • آیا مالکین ملک مشاع می‌توانند بدون اطلاع دیگر مالکان، در مورد فروش ملک مشاعی اقدام کنند؟

هریک از مالکان مشاع بدون اجازه دیگر مالکین، حق ندارد نسبت به سهمی که مالک است، اقداماتی از قبیل فروش ملک مشاعی و اجاره آن انجام دهد. بنابراین مالکین سعی می‌کنند به این وضعیت خاتمه داده و ملک را از حالت مشاع خارج کنند.

  • فروش ملک مشاعی در صورتی که چند شریک وجود داشته باشند چگونه است؟

شریک مشاعی (در صورتی که تعداد شرکا بیشتر از دو نفر باشد)، می‌تواند سهم مشاعی خود را به دیگری بفروشد و منعی در این خصوص نخواهد داشت، ولی بهتر است که ابتدا طی یک اظهارنامه آمادگی خود را برای فروش سهم خود به دیگر شرکا اعلام کند.

  • افراز ملک مشاع باید از طریق چه مرجعی صورت بگیرد؟

در شرایطی که ملک دارای سابقه ثبتی در دفتر املاک اداره ثبت نباشد، مرجع صالح، دادگاهِ محل وقوع ملک خواهد بود. در شرایطی که ملک دارای سوابق ثبتی در دفتر املاک باشد، درخواست افراز از اداره ثبت محل وقوع ملک به عمل خواهد آمد.

  • آیا برای گرفتن دستور فروش ملک مشاعی، نیاز به ابطال تمبر و هزینه دادرسی می‌باشد؟

خیر. به دلیل اینکه دادگاه دستور به فروش ملک مشاعی صادر می‌کند و حکم محسوب نمی‌شود، بنابراین خارج از نوبت به آن رسیدگی می‌شود و نیاز به هزینه دادرسی و … ندارد.

پاسخ به دو سوال درباره ی تنظیم شکایت

  • برای کبودی زیر چشم چه قدر باید هزینه کنم دیه بگیرم؟

 پرداخت دیه کبودی چشم در صورت وجود دلیل برای اثبات که کبودی واقع شده و ضارب یا مقصر آن شخص معین است از طریق تنظیم شکایت کیفری در دادسرا و دادگاه قابل مطالبه است و هزینه های دادرسی از طرف شما باید پرداخت شود که رقم بالایی نیست.

  • من جراحی زیبایی انجام دادم اما رضایت ندارم و پزشکم ایراد کار را نپذیرفت. من چند بار در نظرسنجی ها نامشون رو گفتم و اعلام نارضایتی کردم.و توهینی صورت نگرفت. اما شنیدم قصد تنظیم شکایت دارند.آیا چنین شکایتی ممکن است ؟

چنانچه شما دلیلی برای ارتکاب تخلف یا جرم علیه پزشک نداشته باشید حق توهین یا تهمت به نامبرده را ندارید و در صورتیکه اقدام شما مشمول هر یک از جرایم توهین و افترا یا نشر اکاذیب محسوب شود طرف مقابل حق تنظیم شکایت علیه شما را خواهد داشت.



 

پاسخ به دو سوال درباره ی تنظیم شکایت

  • برای کبودی زیر چشم چه قدر باید هزینه کنم دیه بگیرم؟

 پرداخت دیه کبودی چشم در صورت وجود دلیل برای اثبات که کبودی واقع شده و ضارب یا مقصر آن شخص معین است از طریق تنظیم شکایت کیفری در دادسرا و دادگاه قابل مطالبه است و هزینه های دادرسی از طرف شما باید پرداخت شود که رقم بالایی نیست.

  • من جراحی زیبایی انجام دادم اما رضایت ندارم و پزشکم ایراد کار را نپذیرفت. من چند بار در نظرسنجی ها نامشون رو گفتم و اعلام نارضایتی کردم.و توهینی صورت نگرفت. اما شنیدم قصد تنظیم شکایت دارند.آیا چنین شکایتی ممکن است ؟

چنانچه شما دلیلی برای ارتکاب تخلف یا جرم علیه پزشک نداشته باشید حق توهین یا تهمت به نامبرده را ندارید و در صورتیکه اقدام شما مشمول هر یک از جرایم توهین و افترا یا نشر اکاذیب محسوب شود طرف مقابل حق تنظیم شکایت علیه شما را خواهد داشت.





:: برچسب‌ها: تنظیم شکایت , فروش ملک مشاعی ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipooshak

لایحه به نوشته هایی گفته می شود که از طرف صاحب دعوا مانند: شاکی، خواهان و موارد این چنینی، یا افرادی که در دعوا درگیر می باشند مانند: مطلع و یا کارشناس مربوطه، در تمامی دعاوی کیفری، حقوقی و غیره، تهیه و تنظیم می شود و به مقامات  قضایی و دادگاه ها ارائه می شود. به عنوان مثال ممکن در تنظیم و نگارش قرارداد بین طرفین مشکلی پیش بیاید و یکی از آن ها قصد تنظیم لایحه برای دفاع از خود را داشته باشد. برای تنظیم لایحه باید به یکسری نکات توجه کنیم که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

دانستن این موارد در تنظیم لایحه ضروری می باشد!

نوشتن و تنظیم لایحه امری بسیار تخصصی بوده است و بهترین کار استفاده کردن از وکیلان متخصص در این زمینه می باشد. به این نکته بهتر است توجه شود که تمامی افرادی در یک دعوی دخالت دارند، می توانند تمامی حرف هایشان را در قالب یک لایحه دفاعی تنظیم کنند و به مراجع قضایی ارائه دهند.

تنظیم لایحه

یکسری اصول و قواعد وجود دارند در تنظیم لایحه، نگارش قرارداد ، تنظیم دادخواست . به طور کلی انواع درخواست های حقوقی و کیفری که آن هم چیزی نیست بجز رعایت کردن اصول نگارشی و خلاصه گفتن می باشد. هرچه سهولت در خوانایی بیشتر باشد، بهتر می باشد.

نحوه تنظیم لایحه به چه شکلی می باشد؟

تنظیم لایحه در کلیه دعاوی (چه کیفری و چه حقوقی)، از لحاظ ساختار یکی می باشد ولی از نظر ماهیت کاملا متفاوت می باشد. به عنوان مثال در تنظیم لایحه دفاعی در پرونده های کیفری معمولا به اثبات گناه کاری و یا بی گناهی پرداخته می شود. اما در پرونده های حقوقی بیشتر به مشخص شدن ماهیت دعوی پرداخته می شود.

نکاتی که در نگارش قرارداد باید به آن ها توجه کنیم؟

یکسری چارچوب برای نگارش قرارداد در نظر گرفته شده است که این اصول نیازمند دانش حقوقی می باشد. همانطور که در نوشتن لایحه، متن باید ساده و روان باشد، در نگارش قرارداد نیز به همین شکل می باشد.

نگارش قرارداد

یکی از موارد بسیار مهم در نگارش قرارداد، خلاصه گویی نیز می باشد. اگر توضیحاتی که در آن نوشته شده است، بیش از حد زیاد باشد، ممکن است باعث بوجود آمدن اثرات منفی برای خواننده شود.

از تکنیک های نگارش قرارداد می توان به استفاده کردن جملات کوتاه اشاره کرد که باید بدون هرگونه ابهاماتی در متن قرارداد نوشته شود.

جمع بندی

با توجه نکات گفته شده در زمینه نگارش قرارداد، موارد دیگری هم وجود دارند که تاثیر بسیار زیادی در نوشتن ان دارد. هنر قراردادنویسی در دست وکیلان متخصص در این حوزه وجود دارد و بهتر است از همان ابتدا از آن ها بهره بردو موسسه حقوقی شهرداد با در دست داشتن بهترین تیم وکلا می تواند در حل کردن انواع مسائل خانواده، جزایی، حقوقی و غیره، بهترین خدمات را به متقاضیان ارائه دهد.



:: برچسب‌ها: تنظیم لایحه , نگارش قرارداد ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipooshak

برای طرح دعوی قانونی، شاکی باید درخواست خود را در قالب یک دادخواست به دادگاه صالح ارائه دهد. اکنون ممکن است از خود بپرسید که نحوه نگارش دادخواست چگونه است، که در زیر به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت. دادخواست یک سند عادی است و باید برابر با تعداد خوانندگان یک پرونده به اضافه یک نسخه باشد. با شهرداد همراه باشید.

شرایط عمومی برای ارائه و نگارش دادخواست

فرد یا افرادی که دادخواست را ارائه میدهند باید دارای شرایط خاصی باشند. به عنوان مثال، قانونگذار در قانون سن طرح دعوی را ذکر کرده است و در این رابطه می توان اظهار داشت که افراد در صورت سالم بودن و بالغ بودن می توانند شکایت کنند، به عبارت دیگر غایب نیستند. به زبان ساده، افرادی که سفیه هستند نمی توانند امور مالی خود را مدیریت کنند. سفیه شخصی است که توانایی و توانایی انجام امور مالی خود را ندارد. نگارش دادخواست و رائه آن  همچنین می تواند توسط قیم، وراث، وکیل و سرپرست شخصی انجام شود.

شرایط رسمی نگارش دادخواست

فارسی بودن زبان دادخواست

شرط اول این است که زبان دادخواست فارسی باشد. به عبارت دیگر، مردم نمی توانند دادخواست را به زبان محلی خود بنویسند. زیرا اگر دادخواست به زبان فارسی نباشد، اصلاً دادخواست محسوب نمی شود.

فرم دادخواست استاندارد

لازم به ذکر است که هرکس درخواست خود را در قالب دادخواست ارسال کند، باید آن را در یک صفحه چاپی اختصاص داده شده به این اثر بنویسد. اقدامات قانونی که به مقام قضایی وارد می شوند باید با استفاده از فرم های خاص به مقام صالح ارسال شوند.

در هنگام نگارش دادخواست مشخصات متقاضی را بنویسید

شرط دیگر این است که در نگارش دادخواست باید صریحاً نام و محل سکونت شخصی که ممکن است در پروفایل بازیگر برای کار یا اقامت شکایت کرده باشد ذکر شود. در غیر این صورت دادخواست رد می شود. قبلاً گفته شد كه دادخواست توسط وكيل شاكي قابل ارائه به دادگاه است. در صورت وقوع چنین اتفاقی، باید مشخصات وکیل مدعی در برگ دادخواست ذکر شود و حتی اگر شاکی شخص حقوقی باشد، آدرس موجود در ثبت شرکت آن شرکت باید در دادخواست قید شود. آدرس شرکت در فرم دادخواست ثبت می شود که در اداره ثبت مشاغل ثبت شده است.

 

اهمیت نوشتن مشخصات خوانده در نگارش دادخواست چیست؟

مورد بعدی این است که مشخصات خواننده باید در ستون خوانده در ستون دادخواست مانند مشخصات متقاضی مانند نام و محل زندگی وی درج شود. نکته قابل توجه این است که در صورت مشخص نبودن محل اقامت متهم، جلسه دادرسی با وقفه روبرو نمی شود بلکه در روزنامه آگهی می شود تا متهم از آن مطلع شود.

 

نگارش دادخواست در تعیین خواسته چه اهمیتی دارد؟

مهمترین قسمت نگارش دادخواست تعیین امضا کننده است. به گونه ای که شاکی باید درخواست خود را به وضوح در دادخواست بیان کند. در صورت عدم انجام این کار، دادخواست کتبی متوقف شده و به خواهان اخطار داده می شود تا دادخواست خود را اصلاح کند و اگر خواهان این کار را انجام ندهد، سرانجام دادخواست وی رد می شود و هرگونه هزینه ای که پرداخت کرده بی اثر خواهد بود. می شود.

در تعیین ادعا، دادگاه می تواند همزمان دعاوی متعددی را در یک پرونده بررسی کند و این در صورتی است که دادگاه صلاحیت انجام این کار را دارد و دعاوی نیز کاملاً با یکدیگر مرتبط هستند و اگر این رابطه کامل با هم ارتباط نداشته باشد بین آنها وجود دارد، جداگانه مدیریت می شوند.

در اعتبارات مالی یا به عبارتی هدف آن دارایی است، علاوه بر تعیین تقاضا، قیمت خواسته شده نیز باید تعیین شود و این یک ضرورت است. برنامه قیمت گذاری درخواستی تاثیر بسیار مهمی در هزینه دادرسی و مرجعی که صلاحیت آن را دارد، می داند.

کلام آخر

در این مقاله از شهرداد سعی کردیم به بیان نکات مهم برای تایید اعتبار دادخواست تنظیم شده و نکات مهم در نگارش دادخواست مناسب را برای شما بیان کنیم.

با دیگر مقالات آموزشی در حوزه حقوقی با شهرداد همراه باشید.

 



:: برچسب‌ها: نگارش دادخواست , تنظیم دادخواست , شهرداد ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipooshak

قانون مدنی و فقه شیعی انواع عقد نکاح را شامل نکاح دائم و نکاح موقت می‌دانند؛ عقد دائم یا ازدواج، و عقد موقت، که مفهموم صیغه محرمیت برای مورد دوم بیشتر در بین عموم رواج دارد به کار می‌رود، و درقانون بیشتر لفظ نکاح منقطعه به کار رفته است. 

صیغه محرمیت چیست؟

ازدواج موقت با نام‌هایی مانند متعه، نکاح منقطعه و صیغه، شناخته می‌شود.

عرف به ازدواج موقتی که بین دختر و پسر برای آشنایی بیشتر صورت می‌گیرد صیغه محرمیت هم می‌گویند. 

گاهی صیغه محرمیت برای محرم شدن دو فرد مثل مرد با مادرِ دختر و یا بین زن و پدرِ پسر کاربرد دارد، که هدف آن بهره جنسی بردن نیست و فقط برای محرمیت صورت می‌گیرد. 

اگر این صیغه برای بلند مدت جاری شود، به منظور ازدواج دائم است و تابع شرایط حقوقی نکاح دائم است.

از جمله تفاوت‌هایی که میان صیغه ازدواج و صیغه محرمیت وجود دارد این است که: 

  • در مورد صحیح بودن صیغه محرمیت بین فقها اختلاف وجود دارد، و برخی از فقها آن را مردود می‌دانند.

  • صیغه محرمیت ممکن است با هدفی به دور از بهره جنسی صورت بگیرد در حالی که رابطه جنسی بخش مهمی از صیغه ازدواج است.

شرایط صیغه موقت:

۱.قانون مدنی سن نکاح برای دختر نیز همانند ازدواج دائم ۱۳ سال است.

۲.مشخص کردن مهریه

قبل از خواندن صیغه‌ی عقد موقت، باید مهریه‌ای مشخص شود که صیغه‌ی عقد صحیح باشد. حتّی اگر خانمی مهریه‌ای نخواهد عقد صحیح نیست. پس حتما باید مهریه هر چند اندک مشخص شود.

مهریه باید به گونه ای باشد که ارزش مالی داشته و مقدار آن هم کاملا مشخص باشد؛ در نکاح دائم عدم وجود مهر یا ذکر نکردن آن جایز است.

۳.باید قبل از خواندن صیغه‌ی عقد، مدت محرمیت به صورت دقیق مشخص  شود، چه مدت کمی باشد چه زیاد. 

۴.اذن پدر یا جد پدری برای دختر باکره لازم است.

روش‌های جاری کردن صیغه محرمیت:

۱. یک زوج می‌توانند به شخص ثالثی مراجعه کنند که او عقد آن‌ها را جاری کند. نفر سوم برای این کار باید از هر دو نفر وکالت داشته باشد و بعد از گرفتن وکالت صیغه را جاری کند.

۲. زوجین می‌توانند عاقد ازدواج خود باشند، یعنی هر دو نفر خودشان صیغه ازدواج را بیان کنند. به این صورت که زوجه بگوید: زوجتک نفسی فی المدة المعلوم، علی المهر المعلوم. یعنی تو را به زوجیت خود درآوردم در مدت معلوم و با مهریه مشخص.

و سپس زوج بگوید: قبلت التزویج. یعنی این زوجیت را قبول نمودم.

۳. ممکن است زوج عاقد باشد، در این روش زوج از زوجه وکالت میگیرد که صیغه را جاری بکند.

۴. در این حالت ممکن است زوجه عاقد باشد. در این روش هم زوجه از زوج برای قبول ازدواج وکالت می‌گیرد و می‌گوید: زوجتک نفسی، فی المدة المعلومه، علی مهرالمعلوم. یعنی خودم را با مهریه و مدت معلوم به ازدواج تو درآوردم. و به وکالت از زوج میگوید: قبلت التزویج لموکلی یعنی به وکالت از موکلم این ازدواج را قبول نمودم.

نتیجه گیری

عقد موقت، نکاح منقطع و صیغه محرمیت به یک معنا به کار می‌روند، و این نوع ازدواج ممکن است شامل عمل جنسی باشد یا نباشد؛ اما به هر حال برای ایجاد محرمیت صورت می‌گیرد و نوعی ازدواج تلقی می‌شود، شروط خاصی دارد و تفاوت‌های عمده‌ای با ازدواج دائم دارد.

 



:: برچسب‌ها: صیغه محرمیت ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()