نوشته شده توسط : ipooshak

 

یکی از راه‌هایی که وقتی زوجین قادر به ادامه زندگی با یکدیگر نیستند پیش رویشان است؛ طلاق توافقی است. طلاق توافقی به این معنی است که زوجین با هم توافق کرده اند که مشترکا دادخواست طلاق توافقی را از طریق یک وکیل خبره به دادگاه تقدیم کنند و به صورت تفاهمی از همدیگر جدا شوند. 

برای طلاق توافقی طرفین باید روی مسائلی مانند مهریه، نفقه همسر و فرزندان و حضانت فرزند (در صورت وجود) و همچنین مسئله ملاقات با فرزند، توافق کنند.

وکیل طلاق توافقی

عموما بعضی از زوج ها با یک وکیل طلاق توافقی قرارداد میبندند تا مراحل طلاق زودتر به نتیجه برسد، بخش عمده ای از دادخواست های طلاق به صورت توافقی هستند.

در این مقاله به بررسی ضرورت حضور وکیل طلاق توافقی در پروسه طلاق و نحوه یافتن یک وکیل متخصص از طریق اپلیکیشن وکالت می پردازیم.

مزایای وکیل طلاق توافقی 

سوالی که ممکن است پیش آید این است که آیا میتوان بدون وکیل پروسه طلاق توافقی را پیش برد و اصلا مراحل طلاق توافقی بدون وکیل چگونه است؟

پاسخ این است که حضور وکیل طلاق توافقی در پروسه طلاق ضروری است. چرا که در دعاوی خانوادگی از جمله طلاق، معمولاً احساسات و عواطف طرفین تا حد زیادی برانگیخته می شود و همین مسئله سبب دشوار شدن رسیدگی قضایی می‌گردد. بنا به تجربه شاهد آن هستیم که طرفین ممکن است به محض ورود به دادگاه،  تصمیم خود را تغییر دهند و توافقاتی را که با طرف مقابل کرده اند، نادیده بگیرند.

این امر سبب پیچیده شدن و زمانبر شدن هرچه بیشتر رسیدگی به پرونده میگردد. برای اجتناب از پیش آمدن چنین موقعیت‌هایی، داشتن یک وکیل طلاق توافقی گزینه مطمئنی برای جدایی است که حضور یک وکیل خبره، باعث سهولت هرچه بیشتر آن می‌گردد. بهتر است برای جلوگیری از مشکلات بعدی، زن و مرد توافقات خود را نزد یک وکیل دادگستری، تنظیم کنند.

در زیر چند مورد از مهمترین مزایایی که داشتن وکیل برای طلاق توافقی دارد را ذکر کردیم:

1.انجام کلیه مراحل  توسط وکیل طلاق توافقی که آشنا به تمام روند دادرسی است باعث می شود در زمان صرفه‌جویی شود و در کمترین مدت زمان ممکن طلاق توافقی انجام شود.

2.نیاز به حضور هیچ یک از زوجین نمی باشد و از تنش و اختلافاتی احتمالی  زوجین در ملاقاتی که با هم دارند جلوگیری می شود.

3.در صورتی که دادخواست طلاق توافقی ناقص تنظیم شود زمان رسیدگی طولانی میشود و در صورتی هم که اشتباه تنظیم شود بعدا آثار حقوقی مهمی را به دنبال خواهد داشت. برای جلوگیری از بروز این مشکلات حضور وکیل لازم و ضروری است . 

4.حضور وکیل طلاق توافقی از طولانی شدن روند رسیدگی جلوگیری می کند .

5.هرچند حضور وکیل مستلزم هزینه و حق الوکاله می باشد ولی از هزینه های بی جهت پرهیز می شود.

چطور یک وکیل طلاق توافقی خوب بیابیم؟

حال که با ضرورت حضور یک وکیل طلاق توافقی اشنا شدیم سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه بهترین وکیل مدنظر خود را بیابیم. این روزها، وکیل بسیار زیاد است و نکته اینجاست که چگونه یک گزینهٔ مناسب را انتخاب کنیم. 

اپلیکیشن وکالت

نکات کلی که باید به آن در انتخاب وکیل دقت کرد توجه به پروانه وکالت، تحقیق درباره پایه وکالت وی است. همچنین داشتن اخلاق حرفه‌ای و امانت‌داری فوق‌العاده و توجه به اطلاعات میان‌رشته‌ای وکیل مانند اطلاعات دربارهٔ جزئیات پرونده‌ها نیز میتواند کمک کننده باشد.

اما بهترین راه استفاده از یک پلتفرم قابل اطمینان مانند اپلیکیشن وکالت است که میتوان از طریق آن بهترین وکلا با ویژگی‌های مورد نظر خود را یافت و با آنها در ارتباط بود. با استفاده از اپلیکیشن وکالت میتوانید به تعداد زیادی وکیل با تجربه و ماهر دست یابید که این موضوع انتخاب را برای شما آسان خواهد کرد. همچنین شما میتوانید از طریق اپلیکیشن وکالت مشاوره دریافت کنید.

برای تمام مراحل طلاق و کیفری خود و همچنین مشاوره با یک وکیل طلاق توافقی خوب و باتجربه چه به صورت حضوری و یا آنلاین می توانید از طریق اپلیکیشن وکالت شهرداد و یا سایت شهرداد مشاوره دریافت کنید.



:: برچسب‌ها: وکیل طلاق توافقی ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ipooshak

ارث از آن دسته مباحث و موضوعات حقوقی است که شاید هر انسانی در طول عمر خود، خواه یا ناخواه با آن روبه‌رو می شود.

بعد از فوت افراد اگر مالی داشته باشند که در اصطلاح حقوقی به آن ماترک میگویند. این مال به ورثه فرد به ارث میرسد .البته اموال متوفی شامل دارایی مثبت و دارایی منفی میشود یعنی وراث در صورت پذیرش ماترک هم اموال متوفی را به ارث می برند هم بدهی های او را.

تقسیم ارث برای بازماندگان بعضا ممکن است در بعضی از خانواده ها با درگیری ها و تنش هایی باشد برای جلوگیری از این معضلات شما عزیزان می توانید یک وکیل انحصار وراثت آنلاین یا همان وکیل ارث آنلاین در کنار خود داشته باشید تا از تنش ها و کنش های قوم و خویشی دور باشید. مشاوره با وکیل خبره یا مشاورین حقوقی میتواند به شما کمک فراوانی کند و در صورت نیاز با توافق همه اعضای خانواده امکان انتخاب وکیل انحصار وراثت(وکیل ارث) به صورت حرفه ای راهگشا باشد تا تمام مراحل رسیدگی به پرونده در کوتاهترین ترین مدت ممکن انجام گیرد و سهم هر شخص توسط دادگاه مشخص و وصول شود.

وکیل ارث

 

مبحث کاری وکیل انحصار وراثت رابطه نزدیک با بحث ارث دارد به همین دلیل یک وکیل انحصار وراثت، باید راجع به ارث و مباحث آن تسلط کامل داشته باشد. یکی دیگر از قوانین تخصصی وکیل انحصار وراثت، قانون امور حسبی است که بیشتر مسائل مربوط به ارث را در خود جای داده است.

در مبحث ارث به دلیل تخصصی بودن موضوع وجود وکیل ارث با دانش حقوقی خاص خود بسیار تاثیر گذار است و در موارد گرفتن سهم الارث می تواند بسیار موثر باشد، وکیل ارث در موارد گوناگون وارد پرونده شده و از تخصص و تبحر خود استفاده می کند. باید توجه کنید پیچیدگی های پرونده های ارث گوناگون است، یک وکیل متخصص ارث با توانایی های حرفه ای خود به پیشبرد پرونده در سیستم قضایی کمک زیادی میکند. البته باید توجه داشت که سهم الارث در حالتهای گوناگون مختلف است برای مثال سهم زوج یا زوجه در حالتی که متوفی دارای فرزند باشد یا متوفی دارای فرزند نباشد در حالت اول زوجه یک چهارم و در حالت دوم یک هشتم ارث می برد. به دلیل همین پیچیدگی های خاص است که اغلب افراد نیاز به مشاوره حقوقی ارث و یا وکیل ارث برای مشاوره خاص در این زمینه هستند.

 

مزیت های بهره گیری از یک وکیل ارث

  • سالها تجربه و تبحر در پرونده های دعاوی ارث، مهر و موم ترکه، تحریر و تصفیه ترکه، گواهی انحصار وراثت و رضایت بخشی موفقیت آمیز از دیدگاه موکل 

  • کوشش های حرفه ای وکلای با تجربه و ارائه بهترین راهکارهای تاثیر گذار در رسیدگی هر چه سریع تر پرونده به نتیجه مطلوب، توسط تفکر جمعی و امکان استفاده از چند وکیل خبره ارث همزمان بجای استفاده از یک وکیل

  • تسلط کامل و وافی بر روی قوانین مربوط به ارث در شرایط پیچیده

شما میتوانید برای بهره گرفتن از یک وکیل ارث باتجربه و توانا به صورت آنلاین یا حضوری میتوانید از طریق سایت شهرداد با وکلای متخصص در ارتباط باشید. 



:: برچسب‌ها: وکیل ارث , وکیل بانکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 10245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()