چگونه موتور مناسب کرکره برقی خود را شناسایی کنیم؟
نوشته شده توسط : ipooshak

در بدو امر، مهم‌ترین عامل، نوع نیاز شما و انتظاری است که از تجهیزات خود دارید. آیا به یک موتور مناسب کرکره برقی برای یک سوله نیاز دارید یا تنها می‌خواهید برای پنجره‌های ویلایی که تنها چند بار در سال به آن سر می‌زنید، حفاظت بیشتری فراهم کنید؟ آیا پروژه‌ی شما قرار است در ابعاد بزرگ اجرا شود یا تنها قرار است یک درب مخصوص برای رفت و آمد اشخاص را مسدود کند؟ تمامی این عوامل در انتخاب موتور مناسب کرکره برقی و قیمت موتور کرکره برقی انتخابی شما مهم و تاثیرگذار هستند.

قیمت موتور کرکره برقی

موتور های کرکره برقی برای مصارف تجاری صنعتی معمولا در دو نوع توبولار و ساید در بازار عرضه می‌شوند. توبلار بیشتر برای کرکره برقی‌های کوچک مثل کرکره برقی پنجره و بالکن مناسب است و برای استفاده اغلب مردم کارایی دارد. طول عمر بالا، قابلیت نصب باتری و مناسب بودن این نوع قیمت موتور کرکره برقی، از ویژگی‌هایی است که آنرا بسیار محبوب کرده است.

موتورهای توبلار به دو دسته سبک و سنگین (صنعتی) تقسیم می‌شوند. مدل سبک که قدرت از 30 الی 140 نیوتن دارد و قطر لوله مورد نیاز آن 8 است و برای مکان‌های که عرض تیغه‌ها خیلی زیاد نیست و کاربر احتیاج به کارکرد زیاد موتور ندارد، استفاده می‌شود. اما در مدل صنعتی که دارای توان 140 تا 300 نیوتون است و نیاز به شفت 11 دارد، معمولا برای درب های با عرض بالاتر تیغه و باز و بسته شدن بیشتر درب مورد استفاده قرار  می‌گیرد. واضح است که این موارد به شدت در تعیین نرخ قیمت موتور کرکره برقی دخیل‌اند.

اما نوع دیگر، موتورهای ساید هستند که بیشتر برای استفاده‌های صنعتی مناسب‌اند. این نوع موتورها علی‌رغم اشکالاتی مانند اشغال فضای زیاد و مصرف بالای انرژی و همچنین بالا بودن هزینه‌ها، مزایای زیادی دارند که آن را برای اغلب فروشگاه‌ها و پارکینگ‌های پرتردد و کارخانجات بسیار جذاب می‌نمایانند. از جمله‌ی آن‌ها می‌شود به امنیت بالا، آلودگی صدای کمتر و قدرت بالاتر موتور که مناسب کرکره‌های بزرگ هستند، اشاره کرد. قابلیت تعمیر پذیری بالا نیز از دیگر مزایای این نوع محرکه‌ها است. 

از عوامل اساسی تاثیرگذار دیگر در قیمت موتور کرکره برقی، می‌توان از کشور سازنده و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات نام برد. به عنوان مثال قیمت موتور کرکره برقی اروپایی تقریباً 10 برابر گران‌تر از یک موتور ساید چینی است. با توجه به این موضوعات، خیلی دور از ذهن نیست که مشتریان در بازار کشورمان معمولا از موتورهای ساید تحت لیسانس و چینی استفاده نمایند. 

دیگر عامل تاثیرگذار در قیمت موتور کرکره برقی و خصوصاً در نوع اخیر، قدرت گشتاور آن است. بدیهی است کاربردهای صنعتی و تاسیساتی با توجه به رسته‌ی صنعت، طیف وسیعی از احتیاجات را در بر دارد که نیازمند بلند کردن کرکره‌هایی با ابعاد و اوزان مختلف است.

به طور تقریبی می‌شود هزینه‌های نصب کرکره برقی را به این صورت صورت‌بندی کرد:

قیمت کرکره = قیمت تیغه کرکره برقی+ قیمت موتور کرکره برقی + قیمت شفت + هزینه نصب و آهنکشی + هزینه آهن + کرایه حمل تا پروژه

انتخاب موتور مناسب کرکره برقی بر اساس توان

مهمترین عاملی که تعیین کننده توان موتور کرکره است، وزنی است که موتور باید آن را جا به جا کند. تیغه کرکره برقی جزئی است که بیشترین وزن را به خود اختصاص می‌دهد ولی نکته مهم این است که نباید از وزن بقیه قسمت‌ها مانند قسمت تیوب بالای کرکره و هر آن چیزی که به نوعی وزن اضافی را به موتور تحمیل می‌کند؛ غافل شد. بعد از محاسبه وزن تمامی اجزای کرکره برقی می‌توان گفت موتور مناسب آن چیست. به طور کلی موتور مناسب کرکره برقی با وزن پایین، موتور توبلار است. این موتور برای کرکره‌هایی با وزن حدود 150 کیلوگرم مناسب است (البته در برخی مدل‌های صنعتی توانایی تحمل وزن 400 کیلوگرم را نیز دارد) موتور مناسب کرکره برقی برای وزن‌های بالاتر، موتور ساید می‌باشد و در صورتی که وزن کرکره برقی از میزان تعیین شده بیشتر باشد، موتور ساید مناسب آن می‌باشد و معمولا از موتور ساید در بسیاری از مراکز صنعتی و تجاری استفاده می شود که از انواع درب برقی با وزن بالا و مساحت زیاد استفاده شده است. 

انتخاب موتور مناسب کرکره برقی براساس میزان تردد

یکی دیگر از عواملی که در انتخاب موتور مناسب کرکره برقی اهمیت دارد میزان باز و بسته شدنی است که از آن در مدت زمان مشخص (مثلا یک روز) انتظار داریم. اگر تعداد دفعات باز و بسته شدن کرکره شما کم است و به طور مثال کرکره برای درب مغازه است که تعداد دفعاتی کمی در روز باز و بسته می‌شود، موتور توبلار انتخاب خوبی خواهد بود. ولی اگر درب کرکره برای پارکینگ یک ساختمان پر رفت و آمد نصب می‌شود، بهتر است از موتور ساید استفاده شود.

امیدوارم با این توضیحات توانسته باشم به شما کمکی کرده باشم. اما بدیهی‌ست برای مشاوره‌ی حرفه‌ای نیاز به تماس با کارشناسان زبده و باتجربه شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات مانند متین هوشمند دارید که با یک سرچ ساده در اینترنت به تعداد زیادی دسترسی خواهید داشت که می‌توانید برای اجرای پروژه‌های خود به آن‌ها اعتماد کنید.





:: برچسب‌ها: قیمت موتور کرکره برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: