وکیل پایه یک دادگستری کیست؟
نوشته شده توسط : ipooshak

احتمالا شما هم بر روی تابلو هایی که بر روی دفاتر وکالتی یا در آگهی های روزنامه نام وکیل پایه یک دادگستری را شنیده اید و شاید برایتان سوال شده باشد که وکیل پایه یک دادگستری یعنی چی؟

وکیل پایه یک دادگستری

در اینجا می خواهیم برای شما در مورد وکیل پایه یک دادگستری و مراحلی که باید طی شود تا یک شخص وکیل پایه یک دادگستری شناخته شود صحبت کنیم.

وکیل پایه یک دادگستری شخصی می باشد که پس از دریافت حداقل لیسانس در رشته حقوق و با فقه حقوق باید در آزمون کانون وکلا شرکت کند و بعد از اینکه در این آزمون موفق شد باید مراحل دیگری را طی کند.

بله درست شنیدید. بر خلاف چیزی که بعضی از افراد که دارای اطلاعات کمتری می باشند فکر می کنند که شخصی که در دانشگاه مشغول تحصیل حقوق است وکیل می شود اشتباه می کنند.

کسی که دانشجوی حقوق است پس از کسب لیسانس و حتی فوق لیسانس وکیل نمی شود. بلکه باید در یک آزمون پر رقابت و بسیار سخت شرکت کند.

بعد از اینکه از این آزمون با موفقیت گذر کرد و رتبه قبولی را دریافت کرد حال باد به مدت دو سال در دفتر یک وکیل پایه یک دادگستری به عنوان کارآموز فعالیت کند و پس از اینکه این دو سال صلاحیت او به لحاظ عملی و تئوری و اخلاقی و رفتاری تایید شد باید در آزمون های کتبی و مصاحبه ای بگذراند.

وکلایی که مراحل ذکر شده را با موفقیت گذرانده باشند پروانه وکالت از کانون وکلا دریافت می کنند و به درجه وکیل پایه یک دادگستری می رسند و میتوانند در تمامی محاکم حقوقی و کیفری بدون هیچ محدودیتی به پرونده‌های قضایی و پذیرش وکالت اقدام کنند.

یک وکیل پایه یک میتواند به عنوان وکیل پایه یک دادگاه خانواده در امور خانواده و طلاق، وکیل پایه یک در امور حقوقی، وکیل پایه یک در امور ثبتی، وکیل پایه یک در امور ملکی و انجام مشاوره حقوقی امور وکالت به فعالیت بپردازد.

فرق وکیل پایه یک دادگستری و وکیل پایه دو دادگستری در چیست؟

تا اینجا متوجه شدیم یک وکیل پایه یک دادگستری چه مراحلی را پشت سر می گذراند و در چه آزمون هایی شرکت می کند.

وکیل پایه دو فردی است که پس از دریافت لیسانس در یکی از رشته های حقوق، در آزمون دیگری که توسط قوه قضاییه برگزار می شود شرکت می کند.این آزمون در مقایسه با آزمونی که توسط کانون وکلا برگزار می شود آسان تر است.

البته در قیاس با آن آزمون آسان است نه اینکه کلا آسان باشد.

تفاوت دیگری که وکیل پایه دو با پایه یک دارد در حل پرونده های مختلف است. وکیل پایه دو می تواند در تنظیم شکایت برای پرونده های کیفری جرایم تعزیری حبس کمتر از ۱۰ سال، جزای نقدی، شلاق و همچنین پرونده های مالی کمتر از ۵۰ میلیون تومان و پرونده های غیر مالی به جز دعوای اصل نکاح و طلاق و اثبات نسب وکالت کند.

پس یک وکیل پایه یک از آزادی عمل بیشتری برای حل پرونده های مختلف بر خوردار است و محدودیت های وکیل پایه دو را ندارد.

وکیل دادگستری

شهرداد یک گروه حقوقی با تجربه می باشد که وکلای حرفه ای و متخصص را در کنار هم جمع کرده است شما می توانید با مراجعه به اپلیکیشن حقوقی شهرداد با این وکلا در ارتباط باشید.





:: برچسب‌ها: وکیل پایه یک دادگستری , شهرداد ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: