معرفی انواع دامنه اینترنتی
نوشته شده توسط : ipooshak

دامنه در اصل هویت برند شماست. کاربری که لینک سایت شما را در صفحه نتایج گوگل ببیند با دیدن اسم دامنه اینترنتی می تواند تا حدودی حدس بزند موضوع و حوزه فعالیت سایت شما درباره چیست. هرچقدر این نام بیشتر بیانگر برند شما باشد بهتر است. برای خرید دامنه شما یا اسم دامین را سفارش می دهید یا اینکه در سایت هایی که مزایده دامنه برگزار می کنند اقدام به خرید دامنه اینترنتی می کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی مهم ترین دامنه های اینترنتی در دنیای وب می پردازیم.

دامنه اینترنتی

دامنه های سطح بالای بین المللی

همه ما پسوندهایی مانند .com، .net و .org را دیده ایم. هرکدام از این دامین ها در پشت این اسامی مختصر معنا و مفهومی خاص و ویژه دارند؛ مثلا سایت هایی که فعالیت تجاری دارند معمولا از پسوند .com برای دامنه اینترنتی خود استفاده می کنند.

سایت هایی که در حوزه اینترنت و شبکه خدمات رسانی می کنند از پسوند .net و سایت های ارگان ها و اداره های بزرگ و دولتی از پسوند .org استفاده می کنند. در انتخاب نام دامنه اینترنتی باید دقت زیادی کنید؛ درست است که بیشتر مردم درک درستی از معانی این کلمات ندارند اما انتخاب صحیح دامنه اینترنتی در حرفه ای نشان دادن شما بسیار موثر است.

دامنه های ملی

در کنار دامین های بین المللی دامین های ملی نیز وجود دارد که در اصل دو حرف ابتدایی نام آن کشور است. برای مثال دامنه اینترنتی .ir مخفف iran است و دامنه ملی کشورمان به حساب می آید. این نوع از دامین اعتبار زیادی دارد و می تواند از نظر سئویی برای بهینه سازی سایت مفید باشد. شما می توانید خرید دامنه ir را از سایت رند بخواهید.

اشتباه رایجی که بسیاری از افراد درباره دامین us میکنند این است که گمان می کنند این کلمه به معنی ما است  اما این دامنه اینترنتی در اصل مخفف United States است و دامنه اختصاصی و ملی آمریکا می باشد.

مزایده دامنه

دامنه های سطح بالای جدید

با تایید اعتبار بالای دامنه های بین المللی، بسیاری از سایت ها از پسوند های دامین های بین المللی استفاده می کردند و همین عامل سبب کمبود این دامین ها شد. به همین خاطر دامنه های اینترنتی بین المللی سطح ۲ روی کار آمدند. دامنه هایی مانند .name، info ، aero، museum، biz، coop، pro و غیره جایگزین بسیار خوبی برای دامنه های بین المللی سطح بالا شدند. همچنین شرکت هایی که این دامنه ها را به فروش می رسانند برای جذب مشتری بیشتر پیشنهادات بسیار خوبی به کاربرانشان می دهند، مانند استفاده رایگان از دامین info به مدت یکسال و دسترسی رایگان سایت هایی که از این دامین استفاده می کنند به سرورهای مهم.

دامنه های سلطنتی

دامین هایی مانند gov یا edu در اصطلاح دامنه های سطح بالا نامیده می شوند و اعتبار بالاتری نسبت به بقیه دامین ها دارند. در کشور ما دامنه edu فقط به سایت های دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی که از وزارت علوم اجازه گرفته باشند داده می شود.

خرید و فروش دامنه

مزایده دامنه اینترنتی

مزایده دامنه امریست که سال ها در خارج از ایران جا افتاده اما در کشور ما چندین سال است که این کار را انجام می دهند. سایت رند یکی از اولین و بهترین سایت هایی است که خدمات خرید و فروش دامنه اینترنتی را انجام می دهد. برای اطلاعات بیشتر درباره قیمت ها می توانید به سایت رند مراجعه نمایید.





:: برچسب‌ها: دامنه اینترنتی , خرید دامنه , ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: