ورم بینی بعد از جراحی بینی
نوشته شده توسط : ipooshak

با جدیت می توان گفت که جراحی بینی امروزه به محبوب ترین عمل زیبایی تبدیل شده است. جراحی بینی می تواند به راحتی در میان اعضای صورت تناسب ایجاد کند و زیبایی چهره را دو چندان کند. علاوه بر آن از مزیت های جراحی بینی این است که می توان همزمان با عمل زیبایی، نواقص بینی و اختلالات تنفسی را برطرف کرد. جراحی بینی نکات ویژه ای دارد که هر کسی که قصد انجام آن را دارد باید بداند تا با آگاهی کامل برای این عمل زیبایی اقدام کند. ورم بینی یکی از این موارد عوارض جراحی بینی است. می دانیم که هر جراحی ای عوارضی دارد که گریز ناپذیر است و تنها کاری که در مواجهه با آن می توان کرد این است که با مراقبت های لازم اثرگذاری این عوارض بر زندگی را کم کرد تا دوره آن به پایان برسد.

عمل بینی نیز مانند هر جراحی ای عوارض مخصوص خود را دارد. دانستن این عوارض پیش از اقدام برای جراحی بینی به ما کمک می کند که بهتر برای مقابله با این عوارض آماده شویم و به شکل بهتری بتوانیم با این عوارض مقابله کنیم یا با آن ها کنار بیاییم.

یکی از مهم ترین عوارض جراحی بینی، ورم بینی است. ورم بینی به این شکل است که بعد از جراحی احساس می کنید بینی تان حتی از قبل از جراحی نیز بزرگتر شده است.

علت ورم کردن بینی بعد از جراحی بینی

عوامل موثر بر ورم بینی چیست؟

ورم بینی در بینی های افراد مختلف به شکل یکسان دیده نمی شود. میزان ورم بینی بستگی به فرم بینی و همچنین سطح تغییراتی که روی بینی ایجاد می شود دارد. در بینی های گوشتی که بافت ضعیف تری دارند معمولا ورم شدیدتری ایجاد می شود.

همچنین میزان مهارت جراح و ظرافتی که در جراحی به خرج می دهد نیز از مواردی است که در میزان ورم بینی تاثیر گذار است.

چرا ورم بینی رخ می دهد؟

ورم واکنش طبیعی بدن به برش ها و شکستگی ها است. بنابراین می توان گفت بعد از هر عمل جراحی ورم در محل جراحی اتفاق می افتد. یکی از دلایل بروز ورم، ایجاد شکستگی و برش در بینی است. این ورم در کنار کبودی از عوارض طبیعی جراحی بینی است که معمولا بین دو تا چهار هفته بعد از جراحی بهبود می یابد و از بین می رود. یکی دیگر از دلایل ورم بینی، تجمع مایعات در فضای بین پوست و بافت بینی است. به خصوص در تکنیک جراحی باز که پوست بینی به کلی برداشته می شود، این احتمال وجود دارد که مایعات ترشح شده از بافت بینی در فضای خالی زیر پوست تجمع کنند و بعد از جراحی باعث ایجاد تورم شوند. این ورم نیز گرچه مدت بیشتری باقی می ماند ولی حداکثر بعد از شش ماه هیچ اثری از ورم باقی نخواهد ماند.

ورم بینی بعد از جراحی بینی

چگونه می توان با ورم بینی مقابله کرد؟

همانطور که در ابتدا گفته شد، روش به خصوصی برای از بین بردن عوارض جراحی بینی مانند ورم بینی وجود ندارد. بلکه بهترین کار در مواجهه با ورم بینی، شکیبایی داشتن و رعایت کردن توصیه های مراقبتی عمومی بعد از جراحی است. به طور ویژه استفاده از کمپرس سرد و بالا نگه داشتن سر هنگام خوابیدن و جلوگیری از خیس شدن بینی در یک هفته اول از مواردی است که در کنترل ورم بینی و دیگر عوارض مانند کبودی تاثیر به سزایی دارد.





:: برچسب‌ها: جراحی بینی , عمل بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: